Veelgestelde vragen

Antwoorden op je vragen

Bestellen

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

  1. Check de shop
  2. Heb je jouw favoriete product gevonden? Kies je gewenste maat en aantal.
  3. Plaats het product in je winkelwagentje
  4. Vul je gegevens in
  5. Kies een betaalmogelijkheid
  6. En plaats je bestelling

Heb ik een account nodig om te bestellen?

Nee, je hebt geen account nodig om een bestelling te plaatsen. Wel is het makkelijk om er een aan te maken, zo heb je altijd inzicht in al jouw bestellingen.

Kan ik mijn order achteraf nog wijzigen of annuleren?

Na het plaatsen van je bestelling is het beperkt mogelijk om gegevens te wijzigen of te annuleren. Heb je hier vragen over neem dan even contact op met ons.

Waarom heb ik geen orderbevestiging ontvangen?

Na het plaatsen van je bestelling ontvang je van ons een orderbevestiging. Heb je deze e-mail niet ontvangen? Check dan je ongewenste mailmap nog even. Mocht je hem daar ook niet vinden dan is er waarschijnlijk iets misgegaan met het invullen van je gegevens. Neem even contact met ons op. We zorgen samen dat je bestelling alsnog correct verwerkt wordt.

Mijn aankoop is verkeerd geleverd, beschadigd of incompleet. Wat moet ik doen?

Wij vinden het erg vervelend dat je een klacht hebt over een door ons geleverd item. Meld je klacht bij ons of wanneer je een artikel retour wilt sturen, via de pagina retourneren en ruilen. Vul je gegevens in en het precieze probleem met je bestelling en wij proberen je klacht zo snel mogelijk op te lossen! 

Betalen

Wat zijn de betaalmogelijkheden?

Je kunt bij ons je bestelling op meerdere manieren veilig betalen. Bij iedere betaalmethode horen bijhorende payment fees:

  • iDEAL (gratis)
  • VISA/Mastercard
  • Bankoverboeking (gratis)
  • PayPal (gratis)

Verzenden

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten voor klanten binnen Nederland zijn gratis. Je product zal standaard per brievenbuspakket verzonden worden. Heb je meerdere producten besteld dan zullen we het als pakketpost aanbieden. Voor een verzending naar België brengen wij €6,95 in rekening.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Je bestelling proberen wij binnen 2-4 werkdagen te verzenden. Nadat je order de status ‘verzonden’ heeft zal je pakket binnen 1-2 werkdagen geleverd worden. Je ontvangt een e-mail zodra jouw pakket meegegeven wordt aan PostNL. Hierin staat een Track & Trace code waarmee je jouw pakketje kunt volgen.

Ik ben niet thuis op de dag van bezorgen, wat nu?

Als PostNL het pakket niet bij jou of bij je buren kan bezorgen dan laten ze een kaart achter in je brievenbus. Met de code op deze kaart kun je op hun website aangeven wanneer ze bij je langs kunnen komen. Maak je geen keuze, dan wordt het pakket de volgende dag opnieuw aangeboden (tot maximaal 2 keer). Let op: een afleveradres kan niet meer veranderd worden zodra de bestelling geplaatst is.

Mijn bestelling is nog steeds niet geleverd na 1-5 werkdagen, wat nu?

Het kan zijn dat de levering iets langer duurt. Wanneer het langer dan één week duurt, raden wij je aan om contact op te nemen met onze klantenservice via bestellingen@vreemdevogelshop.nl.

Hoe kan ik de status van mijn verzending zien?

Je kunt je pakketje volgen met de track & Trace code die je in de mail vindt die je van ons krijgt nadat je pakketje is verzonden.

Retourneren

Kunnen artikelen geruild worden?

Artikelen kunnen geruild worden binnen 14 dagen. Op de retourpagina vind je alle informatie voor het ruilen van je artikel(en).

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Ben je niet tevreden? Je kan een aankoop wanneer deze ongebruikt is, binnen 14 dagen retourneren. De artikelen moeten onbeschadigd worden geretourneerd met de labels nog bevestigd. Indien je de bestelling wilt retourneren, klik dan hier om je retour aan te melden.

Hoe kan ik een bestelling vanuit België retourneren?

Als je in België woont en je wilt je bestelling retourneren dan kan je een retourlabel bij de klantenservice aanvragen. Dit doe je door een mail te sturen naar retouren@vreemdevogelshop.nl. Voor het retourneren vanuit België vragen wij € 2,00 verwerkingskosten. Dit bedrag zullen we inhouden van het eventueel terug te storten totaalbedrag. Zodra wij je pakket in Nederland hebben ontvangen krijg je daar een bevestiging van. Het aankoopbedrag (exclusief verwerkingskosten) van je retourartikel ontvang je binnen 14 dagen terug.

Wanneer krijg ik mijn geld terug?

Binnen 14 dagen ontvang je een terugbetaling van de geretourneerde artikelen. Het bedrag wordt op de rekening gestort die je hebt gebruikt voor de originele aankoop. Vraag bij het retourneren van je product altijd om een Track & Trace code. Zonder deze code kunnen wij, in geval van verlies door het verzendbedrijf, niets voor je doen.

Geen vragen meer?

Super, dan hebben wij ons best gedaan jou alle informatie te geven die jij nodig hebt om een bestelling te doen. Succes met shoppen!